Gaining perspective from multiple viewpoints

by Yukihisa Yonemochi, IBM Japan, Smarter Cities Challenge team. (please see Japanese version below)

We had interviews with two people. One was a person from association for Tourism and Products, and another was a person from the Certified Field Farmers. The observations from them what we made is that they have different perspectives and aspects by themselves.

From the Association for Tourism and Products, the person has strong view point for promotion and marketing for processed products and tourism resources. They are in charge of sales and profit from those business. We found they have insufficient information or knowledge of brand new technology, facilities, or tools, such as Social Network, smart phone, Social platform for Social Applications, or emerging business model like affiliate advertisement, freemium model, drop shipping, etc.

The person who is behalf of farmers has another problem on them. They are struggling on the price of their products down on the market, reserving seasonal workforce, aging problem, or taking benefit by each farmers, etc.

Today, I understood that we need to various approach from many perspectives and aspects to give higher value to them from IBM.
———————-
今日はお二人の方にインタビューしました。お一人は観光物産協会の方。もうお一方は認定農業者協会の方。
お二人のお話を聞かせていただき、お立場によって全く違う視点があるのだということがわかりました。

観光物産協会にとって重要なのは、観光や物産(加工品)の売り込みやマーケティングなんです。彼らの責任範囲は売り上げや利益なんです。彼らはソーシャル・ネットワーク、スマフォ、ソーシャル・アプリケーションのためのプラットフォーム、あるいはアフィリエイト、fフリーミアム、ドロップシッピングのような新しいビジネスモデルなどについては、あまりご存知ないようでした。

それとは別に、農業者の代表の方はまったく別の問題を抱えておられました。農家の皆さんは、農産物の価格の低迷、季節労働力の確保、高齢化、農家ごとに報酬を得る方法などに悩んでおられるようでした。

IBMから高い価値をお届けするためには、非常に広く多様な視点からのアプローチが必要だと感じた一日でした。

Advertisements

Comments Off on Gaining perspective from multiple viewpoints

Filed under Date, Japan

Comments are closed.